Wil jij ook met je BEIDE voeten op de grond staan?

Een mooie vraag om over na te denken nietwaar?
Het is toch wel JA hè?

Ik zit niet lekker in mijn vel

Zoals jullie weten zijn lichaam en geest onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Wanneer er fysieke klachten zijn dat kan dat INVLOED hebben op de geest en andersom natuurlijk ook.
Je zit niet lekker in je vel, zeggen we dan.

Met beide benen op de grond staan

Als je het gevoel hebt dat je niet met beide benen op de grond staat dan kan dat invloed hebben op je gemoedstoestand en dus tevens op je fysieke gesteldheid.
Letterlijk kan je scheef staan, je wiebelt van je ene been op je andere been en blijf je ‘hangen’ op je stand-alone-been.

Denk maar eens als je in de rij staat bij de kassa.
Sta jij dan op je beide voeten?
En als je aan het winkelen bent, krijg je dan ook pijn in je onderrug?
Of als je iemand tegen komt en houdt je lang aan de praat?

Onze basischakra vraag aandacht!
Wat wil ons lichaam dan vertellen?

Klachten

Emotionele klachten: geïrriteerd, ongeduld, boos, stress, angst.
Fysieke klachten: last van je onderrug, knieën, heupen, voeten, dikke darm.

Kortom, wanneer je niet geaard bent dan krijg je een onveilig gevoel, je voelt je niet in je kracht staan, onzeker.
Het vertrouwen in je lichaam kwijt zijn en wat dan ook weer effect heeft op je gemoedstoestand.
En we willen allemaal toch zelfvertrouwen hebben op ons hele ZIJN?

Wat kan je er zelf aan doen

Er zijn natuurlijk vele simpele oefeningen om je basischakra een handje te helpen.
Onze 1e chakra, wortelchakra, bevindt zich bij je stuitje en is daarmee het basis-chakra, wat zorgt voor verbinding met de aarde en het ‘hier en nu’.

Tips om te aarden zijn:
• Wandelen
• In de tuin werken
• Op blote voeten lopen
• Rode sokken aantrekken
• Bepaalde geuren kunnen er ook voor zorgen dat je ontspant en associeert verbinding te hebben met de natuur, zoals Dennengeur, Cyprus en Rozemarijn
• Een paar keer op en neer te springen (ken je dat gevoel van: ik zit niet in mijn lichaam)
• Mediteren

Ook een meditatie is een goede manier om te aarden. Probeer de boom-meditatie eens.
Doe je schoenen en sokken uit, zo kunnen je voeten gemakkelijker contact maken met de aarde:
• Ga stevig staan, verdeel je gewicht over beide voeten
• Sluit je ogen
• Stel je voor dat je verbonden bent met de aarde via wortels die uit je voeten zo de grond in lopen
• Voel dat je geankerd bent, dat geen briesje je zomaar omver kan duwen
• Breng je aandacht naar de omgeving; voel je warmte of kou, welke geluiden merk je op?
• Verleg dan je aandacht naar je lichaam, hoe voelt je kleding ervaar je misschien een tinteling of misschien neem je ergens in je lichaam een verkramping. Wat je ook voelt, het is oké.
• Kom langzaam weer terug naar de realiteit, door de geluiden in je omgeving weer waar te nemen.

En dan kom ik op het volgende punt waar je misschien niet meteen aan denkt maar wat zeker invloed kan hebben op je basischakra waardoor je uit balans bent.

Beenlengte verschil

Iedereen heeft een beenlengteverschil, soms tussen de ½ – 3 cm.
We worden in principe geboren met 2 gelijke lange benen.
Maar ergens onderweg in ons leven kan een beenlengteverschil ontstaan.

Denk aan:
steeds met je benen over elkaar zitten
een ongeval
complicaties bij de geboorte
vallen of misstap

En mijn advies is om naar het ge-heel te kijken.
Hoe gegrond ben je en loop je tegen fysieke klachten aan wat betrekking zou kunnen hebben op je beenlengteverschil?

Dorn en Breuss therapie

Met de Dorn therapie is heel veel winst te behalen door het corrigeren van je beenlengte wat een positieve invloed heeft op: minder of geen rugklachten, knie, heup en nekklachten, (mits je ook je huiswerk doet smile).

Breuss therapie volgt meteen na een Dorn behandeling maar kan ook apart gedaan worden.
Het is een heerlijke, liefdevolle rugmassage;
het ontspant de wervelkolom en de tussenwervelschijven.

Wil je meer weten of de Dorn en Breuss therapie geschikt voor jou is, neem dan contact met mij op.
Ik wil je graag helpen om je zelfgenezend en herstellend vermogen weer te activeren zodat jij weer met je beide benen op de grond staat.

Door iets af te leren komt er ruimte vrij om iets nieuws en beters aan te leren.
(quote: Ilse Bloem)